E.hälsocoach.blogg.se

"Instead of trying to find yourself, create yourself"

Chiapudding

Publicerad 2015-04-13 12:52:21 i Allmänt, Hälsa,

I helgen provade jag Chiapudding för första gången! (Jag vet jag är lite efter). Har inte använt mig av chiafrön innan men det är så många som pratar om det och skriver om det. Det känns lite tråkigt av mig som är i träningssvängen att inte ha testat detta så nu var det dags 😊

Chiafrö har rikligt innehåll av nyttiga omega 3 fettsyror samt att de har ett högt fiber och proteininnehåll. 


Bild lånad från mabra.com

Jag tyckte detta var supermumsigt att äta. Jag fick receptet från min syster. 

Chiapudding
2portioner

4dl havremjölk choklad
3msk Chiafrö
1tsk honung

Blanda ihop alla ingredienser i en skål och ställ in i kylen. Låt den gärna stå över natten då chiafröna sväller till en fin pudding. 

Servera i 2 skålar och häll över några hallon. 
Servera, smaka och njut! 

Om ni testar mitt recept får ni gärna skriva en kommentar om vad ni tycker! 




Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

emalifestyle

En Hälsocoach vardag. Min träning och förhoppningsvis er inspiration till en aktivare livsstil.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela