E.hälsocoach.blogg.se

"Instead of trying to find yourself, create yourself"

Mitt första träningsminne

Publicerad 2015-06-02 08:14:18 i Allmänt, Hälsa, Träning,

2 juni och jag sitter och klurar på vad som är mitt första träningsminne!? Till en början så är det rätt tomt i skallen men ju mer jag tänker på det så dyker det upp små roliga minnen.
 
Ett av dem är när jag och min syster är små, kanske mellan 4-6 år. Det är vinter och snön ligger på marken. I Skåne även kallad blasksnö, för det var det vi för det mesta hade när det väl låg snö på marken :)
Vi hade fått vars ett par skidor, sådanan som man drar på med en fjäderliknande sak utanpå sina skor! Jag som är storasyster spårade upp ett "fint" spår runt i trädgården och sen bar det av för både mig och min syster. Skidade var kanske att ta i men vi stegade på! Efter två varv hade vi tappat våra skidor X antal gånger, svetten rann och vi hade trillat och haft oss så då fick det vara nock! Haha. 
 
Jag och min syster när vi sprang tunnelrun i november 2014
 
 Jag har som sagt fler minnen av träning men det är nog det första som man kan kalla träning!

#uppochhoppaijuni


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: MosterS

Publicerad 2015-06-02 09:24:45

Jag har också ett "tränaskidåkningmedsysterminne". Fråga din mamma om det. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

emalifestyle

En Hälsocoach vardag. Min träning och förhoppningsvis er inspiration till en aktivare livsstil.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela